piątek, 11 października 2013

Co zrobic z okara czyli pyszne ciasteczka

W poprzednim wpisie opisałem jak robię mleko sojowe.Po odsączeniu mleka została mi okara. Można ją wykorzystać do różnych dań, wypieków. Na jednym z blogów kiedyś zobaczyłem przepis na ciasteczka. Po upieczeniu ciasteczka nie wyglądają jakoś okazale, ale są bardzo dobre.

Co będziemy potrzebować:
-1 szklanka okary ok 200 gram
-5 łyżek oleju
-100 gram mąki mąki pszennej pełnoziarnistej ok 3/4 szklanki
-pół szklanki cukru 100 gram. Jeśli chodzi o mnie jest to zdecydowanie za dużo. Na filmie cukier dodałem  zgodnie z przepisem i były za słodkie. Wcześniej zamiast cukru używałem cukru pudru lub miodu z mniszka i było ok. Następnym razem zmniejszę ilość cukru o połowę.
-3 łyżki wiórków kokosowych
-3 łyżki rodzynek
-łyżka słonecznika

Wszystkie składniki wsypujemy do miski i wyrabiamy ciasto. Następnie robimy ręcznie ciasteczka. Na blaszce układamy je dosyć ciasno ponieważ nie urosną. Pieczemy przez 15 min w temperaturze 180 stopni celsjusza..

Smacznego

Poniżej wrzucam kilka fotek oraz film, przedstawiający pokazujący przebieg robienia ciasteczek.


 Ciasto już wyrobione

 Lepimy ciasteczka. Każdy robi tak jak umie :)


 Ciasteczka ułożone na blaszce. Dość ciasno.

 
Gotowe ciastko


Poniżej zamieszczam film, o którym pisałem na początku wpisu. Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz