środa, 6 stycznia 2016

Tarta zimowa - na słodko

Przepis pochodzi z książki White Plate

Spód:
250g mąki pszennej
125g masła (ja użyłem roślinnego)
60g cukru pudru (ja użyłem do tego erytrol, który wcześniej zmieliłem)
1 jajko

Masa:
1 jajko
60g miękkiego masła (dałem jak powyżej roślinnego)
60g cukru pudru
60g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Na wierzch:
250g mrożonych owoców. Dodałem truskawki i maliny bo takie miałem, ale mogą też być np. jeżyny.
1 średniej wielkości banan pokrojony w grube 5mm plastry. (ja akurat nie miałem)

Do posypania:
 1 łyżka cukru wymieszana z 1 łyżką cynamonu


Wykonanie:
Ze składników na spód: mąki, masła, cukru pudru i jajka zagnieść ciasto. Uformować z niego kulę, zawinąć w folię spożywczą i włożyć na godzinę do lodówki.

Piekarnik nagrzać do 180 stopni Celsjusza. Ciasto rozwałkować i wylepić nim formę do tarty.

Przygotowanie masy: jajko utrzeć z masłem, cukrem pudrem, mąką i proszkiem do pieczenia. Wyłożyć na spód, wsypać owoce i wstawić do piekarnika na 35-40 min.

Smacznego








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz